همگی هنگامی که وارد سایت میشویم (به خصوص سایت دانلود موسیقی, فیلم یا سایت های ارایه دهنده اپلیکیشن) ما را توسط  forwarding وارد سایت های تبلیغاتی مشهور میکنند و یا هنگامی که وارد سایتی میشویم که مسدود شده وارد سایت پیوندها میشویم.

برای جلوگیری از استفاده از ترافیک و حجم اینترنت ما دوروش برای خلاص شدن از این سایت های ناخواسته پیشنهاد میکنیم:

استفاده از نرم افزار های Popup Blocker

این گونه نرم افزار ها در بعضی از سایت ها کار نمیکنند علاوه براین هنگام نصب این گونه نرم افزار ها از طریق Plug-in باعث کندی لحظه ای وبه اصطلاح سنگین کردن مرورگر میشوند. مزییتی که این روش نسبت به URL Filtering دارد، شخصی سازی آن و وجود برنامه‌های گوناگون برای نیازهای خاص است.

از این گونه برنامه‌ها می‌توان به پلاگین‌های Adblock Plus Pop-up Addon برای مرورگر فایرفاکس و Poper Blocker برای مرورگر گوگل کروم اشاره کرد.

استفاده از قابلیت URL Filtering

این  روش به مراتب کارامد و اصولی تر میباشد و نیز باعث کندی مرورگر موبایل  کامپیوتر، تبلت و... نخواهد شد برای استفاده از این روش باید وارد تنظیمات مودم خود از طریق مرورگر شویم در اینجا مودم Cnet را بررسی میکنیم که بسیار شبیه به TP-Link است. البته ناگفته نمونه در تمام مودم ها الگو ها تقریبا برابرند, بنابراین اصولشو یاد بگیرین دیگه مشکلی نخواهید داشت.

ابتدا مرورگر خود را بازکرده و آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۰ یا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱یا در بعضی دیگر ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را زده و وارد آن میشویم .

هنگام وارد شدن طبق شماره بندی عکس زیر عمل کنید.وقتی وارد قسمت فیلتر بشین طبق الگوی ۴ و ۵ گزینه های مربوطه رو تیک کلیک save کنید وآدرس سایتی که که میخواهید بلاک شود(سایت های تبلیغاتی و...) را به صورت کامل نوشته و بعد روی گزینه کنید. با اینکار سایت مورد نظر در مودم شما بلاک شده.

این یعنی با هر گجتی وصل بشین به مودم مورد نظر سایت بلاک شده هستش.

در پایان در صورت نیاز (اگر دیدد کار نمیکنه) به قسمت Maintenance رفته و قسمت Current Reset رو زده بعد صبر میکنیم تا به صورت قطعی اعمال بشه. اگه هم نخواستین ریست کنین مودم رو به مدت ده ثانیه خاموش و سپس روشن کنید.