امروزه با رشد شبکه های اجتماعی و موتور های جستجو در کنار انها ترفند های جذابی هم وجود دارد که برای  کاربر بسیار جالب و مورد توجه قرار میگیره!در ادامه به ترفندها خواهیم پرداخت:

چرخش 360:
برای مشاهده شوخی «گوگل»، عبارت «do a barrel roll» راجستجو کنید. این بار شاهده چرخش ۳‌۶۰ درجه‌ای صفحه نتایج جستجو خواهید بود!


جستجوی عبارت «tilt» یا «askew» نیز کج شدن صفحه‌ی جستجو را به همراه خواهد داشت!

یکی از دلایلی که «گوگل» این شوخی‌ها را ارائه کرده است، نشان دادن قدرت تکنولوژی«CSS3» بر روی مرورگرهای جدید است.

گوگل image

گوگل ایمیج برای یک سرچ که نتایج ان فقط به صورت عکس نمایان می شود.برای وارد شدن به موتور جستجو اینجا کلیک کنید!

گوگل وارونه:
شما با سرچ در این موتور جستجو متوجه برعکش بودن نتایج خود میشوید!
نتایج جستجو برای شما به صورت  برعکس نمایان میشود که این یکم برای ما ازار دهنده هست!اما سرگرم کنندست!
برای مشاهد موتور جستجو اینجا کلیک کنید!

عملگر OR

یکی دیگر از عملگرهای پرکاربرد، عملگر OR است. در بیشتر موارد صفحات وب حاوی تمامی کلماتی که در یک محاوره قرار می‌گیرند، نیستند. در چنین شرایطی عملگر OR یا |  به یاری شما می‌آید. در چنین زمانی‌هایی اگر از عملگر OR استفاده نکنید، نتیجه محاوره تنها صفحاتی خواهند بود که همه کلمات درون آن قرار دارند.

“apple conference 2016” OR “apple 2016”

 ساعت جاری

ترکیب time همراه با نام کشور زمان و تاریخ را به شما نشان می‌دهد.وقت کافیه اسم کشور را وارد کرده تا گوگل زمان دقیق اعلام کنه!

آب و هوا:

آگاهی از آب و هوای مناطق مختلف، به ویژه زمانی که قصد سفر کردن به آن مناطق را دارید، ضروری است. گوگل یک ترکیب نحوبی بسیار ساده را پیشنهاد می‌کند. اگر کلمه weather  را همراه با نام شهر در کادر جستجو وارد کنید، درجه حرارت هوا در شب و روز و در طول روزهای مختلف هفته، سرعت وزش باد و درصد رطوبت هوا نشان داده می‌شوند.

Weather tehran

کلمات عمومی

گوگل در زمان جستجو از کلمات رایج و عمومی صرف‌نظر می‌کند. به‌طور مثال، کلماتی نظیر the و to که جزء کلمات عمومی شناخته می‌شود، هیچ‌گونه تأثیری در جستجو ندارند اما اگر در نظر دارید این کلمات در یک محاوره لحاظ شوند، کافی است قبل از این‌گونه کلمات از یک علامت + استفاده کنید.

+the best Gammer